K vrcholu Ještědu s výkonovým hendikepem

K vrcholu Ještědu s výkonovým hendikepem

O uplynulém víkendu pokračoval domácí šampionát závodů automobilů do vrchu třetím ročníkem závodu HOSTR Prix Liberec. Adam Králík, startující v týmu Rabbit Czech Racing s vozem SEAT Leon FR, si z Ještědu přivezl mistrovské body za páté a šesté místo a upevnil si tak průběžné vedení v českém šampionátu ve skupině 5.

Datum zveřejnění:

Téměř letní počasí s teplotami až 30 °C doplňovala v okolí libereckého Ještědu velmi příjemná divácká atmosféra. Trať zdejšího závodu dlouhá 3 500 metrů má převýšení 218 metrů s průměrným stoupáním 0,062 %. V sobotním programu závodního víkendu byly naplánované dvě tréninkové jízdy a následně dvě závodní. V neděli připravili pořadatelé pro téměř padesát startujících v klasifikaci MČR soudobých a historických vozů, včetně České trofeje, jednu jízdu tréninkovou a tři závodní.

Stejně jako již několikrát v této sezóně věnoval jezdec týmu Rabbit Czech Racing úvodní tréninkové jízdy poznávání tratě, neboť zde startoval poprvé ve své kariéře. Součet dvou sobotních dosažených časů 3:47.79 v cíli závodních jízd zařadil říčanského rodáka na páté místo ve skupině 5. Už na mezičasech bylo patrné, že zdejší profil tratě s dlouhými rovnými úseky není pro jeho závodní vůz SEAT Leon FR s dieselovou pohonnou jednotkou zcela optimální. Útěchou však bylo alespoň bronzové umístění Adama Králíka v hodnocení juniorů. 

Se stejným výkonovým hendikepem vznětového motoru probíhaly také Adamovy závodní jízdy i v nedělním programu, kde se sčítaly dva nejlepší dosažené časy ze třech jízd. S cílem šetřit vůz do dalšího závodu se tým rozhodl do třetí závodní jízdy nenastoupit a spokojit se s časem 3:44.87, šestou příčkou skupinové klasifikace a čtvrtým místem v juniorech.                   

 „Asi vůbec poprvé v této sezóně jsem cítil tak trochu beznaděj v boji o lepší umístění. Liberecká trať směrem k vrcholu Ještědu je krásná, ale na jejích dlouhých rovinatých úsecích nedisponuje můj dieselový agregát takovým počtem koňských sil, abych mohl zasáhnout do bojů o pódiové umístění v konkurenci benzínových vozů. To je prostý fakt. S cílem eliminovat tento výkonový hendikep jsem s pomocí onboard záběrů z kamery uvnitř vozu hledal možnosti zrychlení v zatáčkách, ale nestačilo to, přestože jsem se stále zrychloval,“ komentoval průběh závodů Adam Králík a dodal: „Není to výsledek, jaký bych si představoval, ale zase máme jasný obraz o tom, jakým směrem musíme posunout vývoj našeho Seatu. Rozhodně půjde o zvýšení počtu koní pod kapotou a další snahy o snížení celkové hmotnosti vozu. Beru věci reálně tak, jak jsou. Ve vedení páté skupiny  domácího šampionátu zůstávám s dostatečným bodovým náskokem a věřím, že v dalších podnicích se zase vrátím k boji o bednu. Už o nadcházejícím víkendu se o to pokusím na trati Ústecká 21, na kterou se moc těším.“          

Příštím startem týmu Rabbit Czech Racing bude závod v Ústí nad Orlicí, čtvrtý podnik domácího šampionátu, a to v termínu 26. – 28. května 2023.

FOTOGALERIE

FOTO: Czech Hillclimb Photographs a Rabbit Czech Racing