Projekt nového závodního týmu Rabbit Czech Racing vznikl na podzim roku 2020. Jedním z cílů je využít dosavadní dlouholeté zkušenosti jezdce Adama Králíka z jeho úspěšného působení v několika kategoriích domácích i zahraničních seriálů v kartingu, automobilovém slalomu a také v závodech automobilů do vrchu. Nový tým chce nejen zlepšit sportovní úroveň a schopnosti závodního jezdce za volantem, ale také se přesunout k výkonnější a konkurenceschopné závodní technice, která by naplnila budoucí ambice týmu.
Projet Rabbit Czech Racing se nachází ve své první tříleté fázi a jeho faktickým startem bude vstup do sportovní sezony 2021 na závodech automobilů do vrchu. Cílem této fáze je seznámit se s novou závodní technikou, novým šampionátem Mistrovství ČR a postupně zvyšovat výkonnost a kvalitu dosahovaných výsledků. Vrcholem byl měl být reprezentační start pod hlavičkou Autoklubu ČR v rámci seriálu Mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu, a to na vybraných podnicích již v roce 2022.
Nově založený tým Rabbit Czech Racing vsadil pro následující tři závodní sezony na kvalitu vozu SEAT Leon FR, který ve své dílně kompletně upravil pro domácí i mezinárodní starty v závodech automobilů do vrchu ve kategorii 5 / třídě 5b (podle technického předpisu FIA Performace Factor).
Rabbit Czech Racing představuje rovněž nový styl vizuální komunikace s laickou i odbornou veřejností s cílem pravidelně prezentovat dosažené výsledky nejen partnerům týmu, ale také odborným médiím a fanouškům. Pro tuto činnost využívá několika komunikačních platforem včetně sociálních sítí. Po vyhodnocení první tříleté fáze projektu budou stanovena kritéria pro start týmu v dalších letech.
Narozen: 27. leden 2003
Místo: Říčany u Prahy
Zaměstnání: student VŠTE České Budějovice
Záliby: motosport, lyžování, turistika
Když jsem se v rodných Říčanech ve svých teprve 4 letech poprvé posadil za volant pouťového autíčka, byl to pro mě nesmírně silný zážitek. Jako bych už tenkrát tušil, že svět benzinu a spálených pneumatik mi na roky doslova učaruje. První motokára pod vánočním stromečkem tak vlastně byla mým symbolickým startem do světa motosportu. Od té doby jsem poznával opojnou chuť vítězství s poháry a zlatými věnci, ale i velká zklamání z proher způsobených osudem či mojí chybou. Ať tak, či onak, v každé takové vypjaté situaci za mnou stáli moji rodiče, aby mě dodali sílu a odvahu do dalších startů v závodech motokár a později také v automobilových závodech do vrchu. Za jejich neúnavnou podporu jim patří od srdce můj velký dík.
Dnešním dnem však symbolicky opouštím bezpečnou dobu hravého dětství a vstupuji do světa dospělých. Myslím, že teď je ta správná chvíle, kdy otevřít novou kapitolu na cestě ke splnění mého dětského snu: stát se automobilovým závodníkem. I proto vám dnes představuji svůj nový projekt RABBIT CZECH RACING, kterým chci dělat radost sobě i své rodině a v neposlední řadě hrdě reprezentovat středočeské město Říčany na domácích a zahraničních závodech automobilů do vrchu.
Adam Králík, Říčany 27. ledna 2021
Délka: 4 315 mm
Max šířka: 1 768 mm
Výška: 1 546 mm
Rozvor: 2 578 mm
Hmotnost: 1 250 kg
Ochranný rám: homologace FIA (výroba VND)
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec
Objem: 1 968 cm3
Výkon: 155 kW (210 k) při 4 200 min-1
Točivý moment: 400 Nm při 1 800 min-1
Vrtání/zdvih: 81 mm / 95,5 mm
Kompresní poměr: 18,5
Pohon: přední náprava
Převodovka: závodní 6st. manuální Kalmar Motorsport
Spojka: Renovak - kotoučová s jednohmotým setrvačníkem
Náprava vpředu/vzadu: McPherson zavěšení
Řízení: Servo-posilovač, pastorek
Kotouče: vnitřně chlazené (vpředu)
Rozměr vpředu: průměr 312 mm
Rozměr vzadu: průměr 286 mm
Třmeny: čtyřpístkové StopTech
Rozměr: 8 x 17“
Pneumatiky: 205/620R17 (slick)
Akcelerace: 0 na 100 km/hod. za 8,2 sekundy
Max. rychlost: 214 km/hod.
ZDENĚK KRÁLIK šéf technik, logistika
TOMÁŠ VANĚK manažer komunikace & PR
PETRA KRÁLÍKOVÁ ekonomika, administrativa
ŠTĚPÁN KRÁLÍK mechanik