Projekt nového závodního týmu Rabbit Czech Racing vznikl na podzim roku 2020. Jedním z cílů byl využít dosavadní dlouholeté zkušenosti jezdce Adama Králíka z jeho úspěšného působení v několika kategoriích domácích i zahraničních seriálů v kartingu, automobilovém slalomu a také v závodech automobilů do vrchu. Nový tým chtěl nejen zlepšit sportovní úroveň a schopnosti závodního jezdce za volantem, ale také se přesunout k výkonnější a konkurenceschopné závodní technice, která by naplnila budoucí ambice týmu.
Projet Rabbit Czech Racing vstoupil ve své první fázi do sportovní sezony 2021 v závodech automobilů do vrchu. Cílem této fáze bylo seznámit se se závodní technikou, šampionátem Mistrovství ČR a postupně zvyšovat výkonnost a kvalitu dosahovaných výsledků. Vrcholem této fáze byl reprezentační start pod hlavičkou Autoklubu ČR v rámci seriálu Mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu, a to na vybraných podnicích již v roce 2022.
Tým Rabbit Czech Racing vsadil po čtyři závodní sezóny na kvalitu vozu SEAT Leon FR, který ve své dílně kompletně upravil pro domácí i mezinárodní starty v závodech automobilů do vrchu ve kategorii 5 / třídě 5b (podle technického předpisu FIA Performace Factor).
Jubilejní pátá sezóna je milníkem v historii týmu Rabbit Czech Racing. V roce 2025 dochází k úzké technologické spolupráci s týmem Pfeifer Motorsport a jezdec Adam Králík usedá do nového závodního vozu VW Scirocco, postaveným pro skupinu 4. Tým Rabbit Czech Racing se tak v této o jeden stupeň vyšší kategorii účastní kompletního seriálu MČR ZAV.
Narozen: 27. leden 2003
Místo: Říčany u Prahy
Zaměstnání: student VŠTE České Budějovice
Záliby: motosport, lyžování, turistika
Když jsem se v rodných Říčanech ve svých teprve 4 letech poprvé posadil za volant pouťového autíčka, byl to pro mě nesmírně silný zážitek. Jako bych už tenkrát tušil, že svět benzinu a spálených pneumatik mi na roky doslova učaruje. První motokára pod vánočním stromečkem tak vlastně byla mým symbolickým startem do světa motosportu. Od té doby jsem poznával opojnou chuť vítězství s poháry a zlatými věnci, ale i velká zklamání z proher způsobených osudem či mojí chybou. Ať tak, či onak, v každé takové vypjaté situaci za mnou stáli moji rodiče, aby mě dodali sílu a odvahu do dalších startů v závodech motokár a později také v automobilových závodech do vrchu. Za jejich neúnavnou podporu jim patří od srdce můj velký dík.
Dnešním dnem však symbolicky opouštím bezpečnou dobu hravého dětství a vstupuji do světa dospělých. Myslím, že teď je ta správná chvíle, kdy otevřít novou kapitolu na cestě ke splnění mého dětského snu: stát se automobilovým závodníkem. I proto vám dnes představuji svůj nový projekt RABBIT CZECH RACING, kterým chci dělat radost sobě i své rodině a v neposlední řadě hrdě reprezentovat středočeské město Říčany na domácích a zahraničních závodech automobilů do vrchu.
Adam Králík, Říčany 27. ledna 2021
Délka: 4 256 mm
Max šířka: 1 810 mm
Výška: 1 404 mm
Rozvor: 2 578 mm
Hmotnost: 890 kg
Ochranný rám: homologace FIA - NC-POWER
Atmosferický zážehový řadový čtyřválec 20V
Objem: 2 000 cm3
Výkon: 209 kW při 8 000 min-1
Stavba motoru: K2 Engines + LSC MOTORSPORT
Škrticí 4-klapka: Jenvey průměr 48 mm
Řidící jednotka + dashboard: DTA
Pohon: přední náprava
Převodovka: závodní 6st. sekvenční Sadev ST 75-14
Diferenciál: omezený prokluz + funkce vypínání při řazení
Náprava vpředu/vzadu:
Řízení:
Přední: AP Racing - 4pístkový brzdový třmen, kotouče Brembo 320 mm
Zadní: Brembo - 2pístkový brzdový třmen, kotouče Brembo 253 mm
Rozměr: ATS 9 x 17“
Pneumatiky: MICHELIN 235/60 R17
Akcelerace: 0 na 100 km/hod. - neuvedeno
Max. rychlost: 180 - 230 km/hod. (dle převodu)
ZDENĚK KRÁLIK šéf technik, logistika
TOMÁŠ VANĚK manažer komunikace & PR
PETRA KRÁLÍKOVÁ ekonomika, administrativa
ŠTĚPÁN KRÁLÍK mechanik